dimarts, 18 de maig del 2010

ROSES GRANES

En el trasllat de les muntanyes de Barcelona a la plana de la Ciutat Comtal (i com m'agrada aquesta expressió), vaig enviar a l'estranger un roser de flors granats. Quan érem a les muntanyes m'obsequiava amb mitja dotzena de roses que adornaven el porxo de l'entrada de casa. Ara, al jardí del Penedès, podria collir cinc dotzenes de roses granats i encara en quedaria alguna. Granat. Abans vivia dins un test, ara arrela directament al terra.

 Google
Sé que haig de pagar la crisi però, posats, paguem-la tots. Els que se'n beneficien, més.

Fa dies que busco un bri positiu, un pel d'esperança, una idea on recolzar-nos, descansar del neguit per seguir amb aquesta estúpida però cruel crisi. Ahir, malgrat el dia blau i granat, tampoc  hi va haver treva: la situació és difícil i seguim sense expectatives. Tot i això esmorzant s'ha alçat una veu reclamant una especialització dels productes agraris de qualitat. Pensant, és una idea positiva i possible. Les mateixes arrels dins un test diferent, un test millor. Una altre veu em comenta que això és Ia fi del capitalisme i que per això aquesta crisi és positiva, que igual que el comunisme, el capitalisme també té data de caducitat. Que la mateixa paraula, crisi, ho defineix i que no sabem el que vindrà però que no ha de ser dolent. Jo no ho veig clar però...

I llavors es quan recordo que parlar segueix fent créixer a les persones i que pensar millora la base sobre la que es recolzem. El mateix test amb el millor adob.

7 comentaris:

Remitjó ha dit...

A mi se m'ha mort una planta trepadora que tenia al pati, però no li trobo cap paral·lelisme amb la situació política i econòmica actual.

O potser sí...

Garbí24 ha dit...

crec que a més del test fa falta canviar també la terra, doncs ha arrelat en una zona on la terra et pren més del que et dona

Cris (V/N) ha dit...

Les meves plantes (4 en total, crec, dos geranis, una de rara i una cinta) estan fatal, com l'economia i d'altres coses, serà una pandèmia? petons, ratolina :) muasssssssss

la bruixa avorrida ha dit...

Estic llegint un llibre, ho faig sovint o no , depèn. Bé , és del Puncet i diu “la felicitat es l’absència de por i la bellesa l’absència de dolor” En el cas de les roses : si vols fer un ram amb les teves roses i vols ser feliç no has de tenir por de tallar-les i punxar-te , però no podràs gaudir de la seva bellesa per que sentiràs dolor. Estic traumatitzada, no entenc res, vol dir que potser una cosa es sentir dolor físic i un altre cosa és com tradueix aquest el dolor el cervell ? . Ara que acabo de saber que unes cèl•lules de la meva tiroides han decidit fer una república independent, jo que tinc tendències independentistes haig d’estar enfadada? . Ja ho veus tinc problemes filosòfics.

Srta. Tiquismiquis ha dit...

La definició de crisi no la podré treure del cap mai (segurament perque era la primera lliçó d'una assignatura que vaig repetir massa cops) "Crisis: cambio para bien o para mal" Apa així de senzill.
Miri les flors, que relaxen la retin i no s'agobiiiii que el que ha de passar passarà i el que no doncs no.

Minnie ha dit...

Ostres raTeta, no saps pas el que m'agradaria tenir un jardí, ple de flors!!!Llàstima que la situació actual només m'ha donat per un piset petit amb espai per un parell de geranis...

el paseante ha dit...

Tinc una bona amiga polonesa que és forta com una mala cosa. Diu que ara és el moment per ocupar l'espai que han deixat les empreses tancades. Crec en ella.