divendres, 18 de desembre del 2009

FOLCLORE VARIAT

Porto dies veient les maleïdes banderoles amb las que l'il·lustre ajuntament ens informa de la Cursa dels Nassos. No tinc rés contra aquesta cursa (contra d'altres si i més abaix ho comentaré) però si estic en contra de que ens tractin "de curtets" i ens ho hagin de donar tot ben mastegat.

L'Home dels Nassos és una tradició que fins ara no tenia imatge. És un personatge imaginari, no cal que l'últim dia de l'any un senyor disfressat es passegi per Barcelona (és la ciutat que conec) amb un nas gran. Cal descobrir el joc???



Ja posats, tampoc m'agrada la il·luminació nadalenca dels carrers.  Tant la Diagonal com la Gran Via com el Passeig de Gràcia són (si em permeten dir-ho) "pa mear y no hechar gota" que diria aquell. Són tristes, pobres, molt "horteres" i "chavacanes". Una mica d'elegància i p'alante. És la meva opinió.

I ja per últim, tampoc m'agraden les curses de braus. Porto dies discutint-ho i tenen raó els que diuen que estàn farts de que l'ajuntament regul·li i prohibeixi la nostra vida quotidiana. Però en aquest cas cel·lebraria que es deixin de fer, tant les curses com tot espectacle on es faci patir un animal. Malgrat qualsevol tradició que hagi existit.

6 comentaris:

Garbí24 ha dit...

Donde haya una buena corrida....que se quiten los toros.

Srta. Tiquismiquis ha dit...

Estic d'acord amb vosté amb la decoració de Nadal de Barcelona, sembla una fira de festa major!!! uff.

el paseante ha dit...

També podríem alliberar els toros darrera els participants de la cursa dels Nassos, i fer una mena de San Fermín sota la il.luminació nadalenca de la Diagonal. Crec que quedaria un bon pessebre.

rits ha dit...

a l'ajuntament els hi falta imaginació, valentia i bon gust! i crec que es pot aplicar als tres temes.

rhanya2 ha dit...

D'acord amb tu, del tot!!! Que poc costa passejar-se per Europa i observar el bon gust d'altres ajuntaments... Clar que amb el nyap de la plaça Lesseps ja havia quedat tot dit i demostrat. Què més podiem esperar d'aquesta colla d'horteres?

fra miquel ha dit...

A veure si, a la propera ocasió, canviem d'una vegada la gent que ens governa¿? en aquesta ciutat!

També sóc de la opinió d'en garbi24